Det börjar dra ihop sig

Hej hallå!

Tanken med den här bloggen är att de som är intresserade ska få möjligheten att följa oss, SPNVTE08, under våran studieresa till Tysklands egna metropol och huvudstad - Berlin. Vi som kommer stå för skriverierna är två samvetare, nämligen jag (Johanna Eriksson) och Simon Åslund. Om allt går som planerat kommer ni alltså under v.37 kunna klicka in här och läsa om studiebesök, diverse intryck, tankar och händelser i största allmänhet rörande vistelsen.

I skrivande stund är det knappt två dagar kvar tills vi står på södra skolan och ska till att stiga på bussen. Resefebern börjar sakta men säkert infinna sig och paniken, stressen och ångesten över den ännu opackade väskan likså. Men den känslan som är starkast är ändå entuanismen över att äntligen få komma iväg på det som kan komma att bli den största resan under våra tre gymnasieår. Jag ska inte sticka under stol med att mina förväntningar är skyhöga men av tidigare lovord angående staden och resan att döma kommer jag inte bli besviken. Nej vet ni vad, det här ska bli riktigt roligt det!

På bilden nedan kan ni skåda era alldeles egna Berlinbloggare. Utöver det har jag inte så mycket att tilläga förutom: Let the Deutschland countdown begin!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hoppas ni får det bra! Kommer följa er blogg med stort intresse!! (Nu när man äntligen får läsa en blogg!!! :))

2010-09-13 @ 20:35:06
Postat av: Mikael

2010-09-14 @ 20:56:40
Postat av: Mormor Ulla

Ha det så bra! Det var jätteroligt att läsa om er. Vad Duktigt.

2010-09-17 @ 09:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0